En l'exercici d'aquesta unitat caracteritzarem un personatge en tres fases:
1.Un narrador càmera en farà la descripció física, absolutament objectiva.
Ens podem saltar les limitacions del càmera per dir el nom del personatge i la
seva edat, si també volem proporcionar aquí aquesta dada (màx. 600 caràcters
espais inclosos)
2.Un narrador testimoni en farà la caracterització psicològica directa, des
de la seva subjectivitat (màx. 600 caràcters espais inclosos)
3.Un narrador quasi omniscient, focalitzat sobre el personatge, ens narrarà
una breu escena en què aquest quedi caracteritzat tan físicament com
psicològica –això darrer mitjançant l’acció, el diàleg o l’espai en què es
troba, si li és propi (màx. 2.000 caràcters espais inclosos)
El personatge ha de tenir nom i cognoms (no cal que els informeu en les
tres parts de l'exercici) i, si és possible, que s'adiguin al personatge. És a
dir, si es tracta d'una noia jove amb pírcings, tatuatges i que atraca
joieries, resultaria poc adient dir-li Maria Cinta de Can Bleda.
Nota: en les tres Unitats Pràctiques següents podreu reutilitzar aquest
personatge i fer-lo créixer. No és obligatori (podreu inventar un nou
personatge i argument per cada una de elles si així ho desitgeu), però com són
unitats que van bastant lligades, teniu la possibilitat de fer servir el mateix
personatge. Us ho avisem per si voleu dissenyar-ne un que no sigui incidental,
sinó un amb el que us vingui especialment de gust treballar.
Per resoldre l’exercici i sabent que en vindran altres on el continuaré
utilitzant, recupero la figura del Txapo, el camell d’en Fèlix i m’hi llenço
enllaçant amb l’escena que havia descrit en la unitat 6 (http://eduanon.blogspot.com/2018/06/a-casa-del-camell-ede-6.html).
Estirat sobre un sofà, de
curta estatura però prominent panxa, un home dormita agitadament. L’apretada
camiseta d’imperi no pot retenir els negres pèls que li recobreixen la pell.
Barba mal afaitada i patilles generoses contrasten amb una closca brillant on
els primers cabells, llargs i greixosos, no tenen les arrels fins a l’altura de
les orelles. Orificis aquests, on arrela una pelussera safírica.
Sobre la tauleta del
menjador, restes de polsim blanc i un DNI. Rodrigo Martinez Bakarne.
Quaranta-tres anys, sis mesos i dos dies.
“Fèlix, com és en Txapo?”,
si mai em fessin aquesta pregunta, ho tindria claríssim: un bon cabronàs. Ja sé
que pot semblar contradictori, però és així com jo l’he conegut. Un fill de la
gran puta en primera aproximació però amb un rerefons gairebé de pare
comprensiu. Li encanten els calés, d’això no n’hi ha cap dubte, però alhora,
sembla que et vulgui fer sortir d’aquest món de merda on estem ficats. Com si
ell mateix estigués convençut que encara hi ha esperança de redempció, i mira
que n’ha conegut de misèries humanes. També és cert que pràcticament no el
conec, que malgrat que ja deu fer un parell d’anys que tenim tractes, no sé pas
ni d’on ve, ni que l’ha portat aquí.
“Txapo!!! On tens la
merda?!”, els crits del Fèlix li acaben trencant l’estat de son. Per una banda
agraeix sortir dels malsons que cada cop més insistentment el persegueixen cada
vegada que aconsegueix dormir. Però per l’altra no tolera que siguin altres els
que li marquin el ritme vital.
- Cagon Dios chico, no me puedes dejar en paz ni un puto
dia! - li esbotza contrariat. Intentant marcar qui és el rei de la casa, qui té
la necessitat i qui té la paella per la mànega. Encara que no s’enganya, no sap
molt bé perquè, però a aquest xaval li té en certa manera, un carinyo especial.
Pot ser que es vegi reflectit en les seves misèries, que li recordi a algú
estimat. Si sap si no es veu ell mateix a la seva edat. Si amb la resta de
clients es mostra implacable, amb aquest, amb aquest sempre es permet unes
confiances inimaginables per la resta.
- Txapo, perdona, no volia despertar-te, però és que en
necessito més. I aquest cop no em pots dir que no, que porto la pasta. - La veu
llastimera emprada li regira l’estómac, però la seva ment més racional s’ha
sorprès amb la darrera part. Pot ser que recuperi una part de la inversió.
- Bueno, bueno, eso ya lo veremos. De donde has sacado tu
los duros, pelacañas? - Es rasca frenèticament el colze esquerre, mentre pensa
que un canvi de temps deu estar al caure. La cicatriu sempre li ho anticipa.
Alhora que li recorda: “Vés amb compte Txapo, o tornaràs allí on te la vas
fer”. I no, tornar a la trena no entra dintre de les seves voluntats.
- No n’has de fer res tu d’això. Ara lo que conta és que
et puc pagar los deutes i agafar-te’n una mica més. – A penes acabada la frase
que de sobte:
“PAM, PAM, PAM” “Obrin la
porta! Mossos d’esquadra”
Eduard
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada